VP_logo

Het Virtueel Platform is het expertise centrum voor e-cultuur. In 2008 won ik samen met Willem van de Ven de pitch voor een nieuwe huisstijl voor het VP. Aangezien ontwikkelingen binnen de e-cultuur zo razend snel gaan kwamen wij met het concept voor een ‘open source huisstijl’.

Een huisstijl die zich altijd aan zou passen aan ontwikkelingen in het vakgebied.

In samenwerking met Willem van de Ven en Walwijn den Boer.

2008 | identity | grafisch ontwerp | webdesign

Het logo werd een infographic die een overzicht geeft van hoe vaak een bepaald thema (bijvoorbeeld “kunst” of “crossmedia”) voorkomt op de website. Een “real-time” versie van het logo was dan ook altijd online te bekijken.

De bezoekers van de website hadden ook invloed op dit proces: de vorm van het logo verandert doordat zij pagina’s wel of niet bezoeken.

VP_website

VP_uitingen
Huisstijl uitingen zoals een briefpapier waarop ook weer de tags terug te vinden zijn
VP_folder1
De grafische patronen die wij ontwikkelden om de de themas op de site aan te duiden werden later ook in drukwerk ingezet.

Dit levert een bijzondere beeldtaal op maar heeft ook redactioneel betekenis. Door het gebruik van deze patronen wordt een foto getagt met een bepaald thema.

VP_folder2

Portfolio selectie